Realitní kancelář
Na trhu s nemovitostmi od roku 1990


Obecné rady pro účastníky realitního obchodu

Jak poznat kvalitní realitní kancelář? Na základě dotazů klientů lze definovat několik doporučení k výběru realitní kanceláře:

  1. Nechte si ukázat referenční zakázky

    Čím více zkušeností kancelář má, tím lépe si s prodejem poradí, proto je dobré vidět obdobné zrealizované obchodní případy.

  2. Informujte se o komplexnosti služeb

    Kvalitní realitní kancelář poskytuje veškeré služby od stanovení a doporučení tržní ceny nemovitosti přes právní servis až po vyřízení a podání daňového přiznání k dani z převodu nemovitostí. To vše v rámci sjednané provize.

  3. Zajímejte se o umístění zakázky na internetu

    Kancelář by měla klientovi předat seznam placených realitních serverů, na nichž bude zakázka prezentována.

  4. Zjistěte, jakou využívá kancelář inzerci

    Jaké inzertní časopisy kancelář využívá či zda vydává vlastní realitní časopis a jak jej distribuuje.

  5. Všímejte si chování všech pracovníků firmy

    Všichni zaměstnanci od recepční až po makléře by se měli chovat vysoce profesionálně.

  6. Zhodnoťte pracovní prostředí, ve kterém kancelář působí.

    Pokud působí příjemně na vás, bude tak působit i na zájemce o koupi vaší nemovitosti.

  7. Vždycky čtěte smlouvy o zprostředkování prodeje nemovitosti, a pokud čemukoliv nerozumíte, nechte si danou věc dobře vysvětlit. Zajímejte se zejména o tyto věci:

    • možnost vypovězení smlouvy
    • doba trvání smlouvy – pokud je nabídková cena nemovitosti reálná, pak by měla být prodána do 6 měsíců
    • způsob úhrady provize realitní kanceláře - provize by měla být účtována v případě úspěšnosti prodeje.

Prohlédněte si další weby RK PUBEC: