Realitní kancelář
Na trhu s nemovitostmi od roku 1990

Slavím 25. narozeniny!


Zveřejněno: 27.4.2015

Je to 25 let, co vznikla firma PUBEC.

Je 2.4.1990, je mi 43 let a právě jsem dostal z Obvodního národního výboru Plzeň  3 povolení k poskytování projekčních a realitních služeb!!!
Co je projektování, to jsem věděl, co jsou realitní služby, to jsem jen tušil. Tak jsem začal soukromě podnikat. Projektoval jsem garáže, rodinné domky a rekonstrukce domů v Plzni, dělal jsem, jsa soudní znalec, znalecké posudky a občas mě někdo požádal, zda bych nevěděl o někom, kdo by ten jejich zděděný či nepotřebný dům chtěl koupit.
No, občas jsem věděl…

Do krabice od bot jsem si psal kartičky zájemců o nemovitosti a pak jsem jim nemovitost nabídl. Dnes se tomu říká databanka a je to vše v počítači. Dřív to bylo pár desítek lidí, dnes jsou to desítky tisíc zájemců.
Navíc jsem si 12. 6. 1990 při fotbálku přetrhl vazy v koleně a tak jsem ležel a telefonoval, první pracovna byla postel v ložnici. Bral jsem nemocenskou 400 Kč měsíčně a hned jsem musel zaplatit 100 Kč na zdravotní pojištění. Ale byl jsem podnikatel a hlavně svobodnej na vlastních, byť nemocných, nohou.
 
Postupně jsem zrekonstruoval malou prádelnu na půdě v domě, kde jsem bydlel  (Moskevská,  dnes Americká 56), postupně zabral další kus půdy a nakonec celou a ještě půdu sousedního domu. Pořád nám to bylo malé, tak jsme se v r. 2006 přestěhovali do volných prostor v ČSOB o dva domy vedle, kde jsme dodnes a  využíváme 600 m2 kancelářských prostor, což je tak akorát.
 
Začínal jsem asi půl roku sám, pak přišla pomáhat Lenka Polívková a je se mnou, byť v důchodu jako já, dodnes. Postupně přicházeli další kolegové, nejdřív všechny 3 děti při studiích, pak i manželka. Zhruba každý rok nás bylo o jednoho víc. Kolegové přicházeli a ti dobří zůstávali, ostatní museli po kratší či delší době odejít, šanci dostali všichni. Vesměs začínali v recepci a pak postupně dle svých schopností a potřeb firmy šli nahoru.  Dnes je nás 21.

Klienti? Nejdříve to byli moji známí, nebo ti, kterým jsem zpracovával znalecký posudek na jejich nemovitost.
Bylo jich pár, dnes jsou jich stovky, pro které zrovna pracujeme, celkově jsou jich za 25 let tisíce. Mezi nimi byly i známé osobnosti, které však nemůžu z důvodu diskrétnosti jmenovat.
Pro všechny bez výjimky byl náš úkol jasný: najít na jejich nemovitost kupujícího či nájemce, který by respektoval reálnou tržní cenu, a obchod byl pro obě strany přijatelný a vedl k oboustranné spokojenosti a bezpečnosti.  Ano, máme klienty vždy dva a oba musí být spokojeni a doporučovat nás, což je ta nejlepší reklama.

V začátcích jsme realizovali pár zakázek za rok, počet se postupně zvyšoval na dnešních cca 40 za měsíc. Celkově jsme zrealizovali téměř 6000 zakázek. Vždy jsem kladl důraz na to, že neexistuje malá zakázka, i ta vám může udělat jméno a přinést zakázku velkou či významnou. Skladba zakázek byla vždy v plném sortimentu, tj. od chat, chalup, pozemků,  přes byty po rodinné domy, hotely, haly, továrny. Před pár lety jsme začali působit na Bavorském příhraničním trhu, zrealizovali jsme zde hodně zakázek.
Postupně jsme si vytvářeli vlastní systém realizace zakázek, s přispěním přítele, který nám pomohl realizovat vyzkoušený systém ze Švýcarska. Celý systém je založen na precizním sledování průběhu realizace zakázky a důsledném sledování statistických údajů úspěšnosti. Významný podíl při tvoření tohoto systému měl můj nejstarší syn Petr, který dokázal vnést nejnovější poznatky z výpočetní techniky a hlavně je správně uvést do praxe.


Těsně v předdůchodovém věku cca v roce 2006 jsem se začal zabývat otázkou, komu firmu předám, kdo na ni naváže a povede ji lépe nežli já. Nebylo to jednoduché. I v praxi kolem sebe jsem viděl, jak generační výměna vedení firmy dokáže některé firmy úplně položit či naopak při správném řešení pozvednout na jinou úroveň. Přemýšlení a hledání trvalo cca 2 roky a nikdo nevěděl koho z kolegů ve firmě včetně mých dětí se to týká. Zjistil jsem a poučil se ze života jiných velmi schopných lidí, že geny těch nejbližších ještě nemusí být zárukou správného následníka. Hledal jsem člověka, který by firmu vedl nejlépe. Věděl jsem, že je rozdíl být nejlepší a vést firmu nejlépe, nemusí to být vždy jeden a týž člověk. Jsem přesvědčen, že jsem 2. 4. 2008 jmenoval člověka, který firmu vede nejlépe, výsledky i stav firmy to dokazují. Nějakou dobu trvalo přebírání funkce a hlavně zodpovědnosti za firmu, klienty a vše co s vedením souvisí. Ani to nebylo lehké období. Najednou jsem zjistil, že mě telefonuje čím dál méně lidí, a postupně, že mě nikdo nepotřebuje. Útěchou bylo a je, že jsem to tak chtěl, a že to tak vlastně v mém věku musí být.  Není jednoduché se s tímto stavem vyrovnat.
 
Obdobná situace vlastně nastala i v developerské firmě Investice Pubec s.r.o., která byla založena v roce 2008 a jejím úkolem bylo a je připravovat pro trh rozmanitou nabídku kompletně zasíťovaných pozemků pro stavbu rodinných domů nebo přímo nabídnout hotové rodinné domy.  Samozřejmě zajišťuje kompletní realizaci od předprojektové a projektové přípravy přes vlastní výstavbu až po kolaudaci a předání stavby. Obchodní stránku tj. hledání kupujících, zajišťuje komplexně REALITNÍ KANCELÁŘ PUBEC s.r.o. Jsou to dvě firmy, jejich spolupráce však hraje významnou roli. I zde jsem vedení  firmy předal v roce 2014 člověku, který ji vede lépe nežli já.

RK Pubec vede od roku 2008 Ing. Michaela Džupinová a Investice Pubec s.r.o. vede od roku 2014 má dcera Mgr. Šárka Pubcová. Mám dvě mladé, schopné a vzdělané ředitelky dvou firem. Obě jsou vdané, mají rodiny a přesto zvládají tento velice náročný úkol. Máme leckdy rozdílné názory na řešení problémů firmy, ale právo veta mají ony, ony nesou plnou zodpovědnost. A jak řekl Winston Churchill: "Mají-li dva lidé stále shodné názory, je jeden z nich zbytečný." Nechci být zbytečný. Mohu do firem docházet, být poradcem a mentorem a radovat se z každého jejich úspěchu, ale zároveň do firem nemusím každý den. Mohu se plně věnovat svým zájmům od vnoučat přes sportování až po cestování. A samozřejmě pracovat přiměřeně věku a postavení. Dokončil jsem výstavbu kompletní infrastruktury cca 200 stavebních pozemků v Plzni Letkově. Lokalita je dokončená a předaná obci. Na většině z těchto pozemků stojí dnes rodinné domy, v nichž  žijí spokojení klienti. Firma Výstavba Pubec s.r.o., která výstavbu zajišťovala a kterou spoluvlastním se dvěma společníky, ukončí letos svoji více jak 12letou činnost. Šárka Pubcová významným způsobem pomohla při realizaci této investice a RK Pubec zajistila a zajišťuje prodej zbývajících parcel. Já osobně mám vytyčený poměrně náročný cíl, na kterém pracuji téměř 2 roky. Nemohu a ani nechci o něm zatím mluvit, ale Vy, klienti, budete mezi prvními, které o splnění budu informovat, již chybí opravdu málo.
Při příležitosti 25 let firmy Realitní kanceláře Pubec, chci v první řadě poděkovat Vám, našim klientům, že využíváte našich služeb v čím dál větší míře. Což je důkaz, že jsme na správné cestě. Pomáhat a sloužit Vám, našim klientům, při řešení jakýchkoliv problémů s Vašimi nemovitostmi je i nadále náš cíl. Velké poděkování patří všem mým současným i minulým spolupracovníkům, z nichž mnozí již i téměř 20 let pomáhají šířit dobré jméno firmy a pomáhají Vám. Rovněž moje, dnes již 10členná rodina a obzvlášť manželka, mají velkou zásluhu na tom, kde RK Pubec po 25 letech je.

Děkuji…
S úctou Vás zdraví Váš  Pavel Pubec

PS: Jen nevím, jak se vypořádat s nařízením našich mocipánů, že ve vedení firem musí být 30% žen, já jich tam mám 100 %...

Slavím 25. narozeniny!

Prohlédněte si další weby RK PUBEC:

Chci prodat nemovitost