Realitní kancelář | Na trhu s nemovitostmi od roku 1990

Když o prodeji nemovitosti rozhodnou emoce a ne nabídka vyšší kupní ceny!

2.10.2020

Poslání realitního makléře je pestré stejně jako život sám. Často píše různé příhody, které by často vydaly na rozsáhlou růžovou knihovnu a někdy zase na vysoce kvalitní drama, ve kterém by našel inspiraci mnohý scénárista.

Stává se, že při prodeji nemovitosti nastane situace, kdy na jednu nemovitost je několik vážných zájemců, a potom padne klíčová otázka:  ,,Podle čeho bude majitel vybírat toho zájemce, který nemovitost nakonec koupí?“

V Realitní kanceláři Pubec kupujícího vybírá vždy majitel nemovitosti ze všech předložených nabídek. Často první reakce zájemců je: ,,To vyhraje nejvyšší nabídka?“. Ano, někdy nastane i tato situace, že se vybírá právě podle tohoto kritéria. Ale zároveň Vás překvapím. U dost velké části prodejů totiž o kupujícím rozhodnou úplně jiné faktory! Jedním z nich je například sympatie, jindy je to nadšení z místa a někdy třeba další záměr s nemovitostí.

Příběh, který mluví za vše

Nedávno jsem přesně takový příběh zažila při prodeji rodinného domu. Jednalo se o dům v žádané lokalitě, ve výborném stavu s pěknou zahradou. Takže ihned po spuštění zvonil telefon a běžela jedna prohlídka za druhou, až se nám sešlo několik vážných nabídek. Majitelé dům nakonec prodali rodině s malými dětmi, protože tato rodina byla ve stejné životní situaci, jako kdysi oni, když dům kupovali. S láskou majitelé domu vzpomínali na to, jak v domě jejich děti vyrostly, běhaly po zahradě, měly pískoviště mezi stromy…  A tak měli radost, že v domě bude opět bydlet spokojená a šťastná rodina, která bude o dům s láskou pečovat. Domem bude znovu znít dupání malých nožiček.  Zahradu rozezní nadšený výskot, když postaví za domem svého prvního sněhuláka. A tento pocit, že předávají nemovitost do správných rukou, byl pro majitele mnohem důležitější než vyšší nabídka kupní ceny.

I takové příběhy zažíváme v našem životě realitního makléře a přiznám se Vám, že mě to vždy zahřeje u srdce a často i dojme, pokud se povede takové klienty propojit. A právě přesně to jsou obchody, kdy nejvyšší nabídka není ta vítězná!

Nutno zmínit, že emoce velmi často rozhodují i na straně kupujících. Nevím, zda jste někdy zažili ten pocit, kdy přijdete do domu
a najednou se cítíte jako doma. Dýchne na vás klid a pohoda. A vy najednou víte, že jste správně. V mysli vám vyskočí myšlenka…, tohle je prostě ono! Někdy se kupující zamilují do krásné zahrady, místa, blízkého parku či lesa. Představují si, kde by byla pracovna, kde vybudují dětský pokoj, nebo jak sedí v zimě u krbu a za okny sněží… V ten okamžik přestane být rozhodující cena či stav nemovitosti, ale pocit domova, spokojenosti a bezpečí, který je často k nezaplacení.

Nemovitost totiž není jen soubor stavebního materiálu…, je to místo, kde prožijete svůj další příběh. Tak jaký bude ten Váš…

autor článku: Petra Lehká, makléř RK Pubec

TIP! Pokud se Vám líbí zkušenosti a příběhy ze života, klikněte o řádek níž na štítek "Zkušenost z praxe" nebo zkuste vyhledat rubriku "Příběhy lidí" ;-)


Sdílet odkaz na článek


Související články


Sledovat nové články

Články z Blogu | Realitní bulletin